Close

حضور دانشجوی ایرانی در مسابقات FameLab

یک دانشجوی ایرانی در مسابقات FameLab آلمان شرکت کرد. عرفان کسرایی که موضوع آنتروپی را برای ارائه کوتاه خود برگزیده بود، توضیحات خود را با مثال‌هایی جذاب به زبان آلمانی بیان کرد.

عرفان کسرایی

FameLab یک رقابت بین المللی میان دانشجویان و پژوهشگران ملل مختلف است که در آن مفاهیم و مسائل حیطه‌های گوناگون علم و فن‌آوری با زبان و ادبیات ساده ارائه می‌شود. استفاده از پاورپوینت یا نظایر آن مجاز نیست و صرفاً با وسایل ساده‌ای که فرد به تنهایی توان حمل آن را به صحنه اجرا دارد، می توان موضوع یا پدیده علمی را توضیح داد. مرحله فینال سال جاری در کشور انگلستان و فینال رقابت‌ها در آلمان در تاریخ 10 ماه می برگزار خواهد شد. فعالان ترویج علم در زمینه‌های علوم پایه و مهندسی، بیولوژی، بیوتکنولوژی، شیمی، کامپیوتر، ریاضیات، پزشکی، فیزیک، روانشناسی، روباتیک و … امکان شرکت در این رقابت‌ها را دارند. شرکت‌کنندگان می‌بایست مفاهیم یا پدیده‌های علمی را در یک سخنرانی 3 دقیقه‌ای به نحوی که برای عامه، نه برای متخصصین و پژوهشگران، قابل فهم باشد توضیح دهند. هیات داوران با انتخاب نفرات برتر، مقدمات مرحله فینال در آلمان را که در تاریخ 10 می 2014 در دانشگاه بیلفلد برگزار خواهد شد، فراهم میکنند. فینال رقابت‌های بین‌المللی FameLab در Cheltenham Science Festival انگلستان در ماه June برگزار خواهد شد. دو نفر برنده جایزه مرحله مقدماتی به شرکت در یک دوره آموزشی رسانه (علمی) دو روزه در برلین و همچنین مرحله فینال در دانشگاه بیلفلد دعوت می‌شوند.

عرفان کسرایی

مداکراتی با برگزارکننده اصلی این مسابقات برای دریافت نمایندگی این رویداد علمی در ایران در جریان است که امیدواریم برای دوره بعدی کشور ما نیز یکی از میزبان‌های این رویداد بین‌المللی باشد. گفتنی است این مسابقات در 20 کشور دنیا از قاره‌های مختلف برگزار می‌شود.

به زودی فیلم ارائه عرفان کسرائی در FameLab آلمان با زیرنویس فارسی از طریق همین سایت در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *